اوچا: ما امسال برای بیش از ۲۲ میلیون تن در افغانستان کمک فراهم می‌کنیم

اداره هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید که در سال ۲۰۲۲ برای بیش از ۲۲ میلیون تن در افغانستان کمک بشردوستانه فراهم می‌کند.

ایزابل موسارد کارلسن، رییس این اداره روز جمعه، هفده‌هم جدی در رشته توییتی نگاشته است این کمک‌ها برای نیازمندان در افغانستان با توجه به آسیب دیدن مردم صورت می‌گیرد، نه اینکه قوم، نژاد، جنسیت، عقاید مذهبی و یا دیدگاه‌های سیاسی آنها مطرح باشد.

در ادامه توییتی آمده است که قرار است این اداره همین هفته، بیست‌ام جدی نشست مشترک را برای برنامه‎ریزی کمک‌رسانی در افغانستان برگزار کنند.

شیلی تکرال سخنگوی برنامه جهانی غذا “دبلیو اف پی” در گفت‌وگو با رادیو امریکایی “ان پی آر” از اسلام آباد گفته که در افغانستان حدود ۲۳ میلیون تن با گرسنگی روبه‌رو اند.

او این آمار را بلند‌ترین سطح گرسنگی نزد برنامه جهانی غذا می‌داند.

به گزارش رادیوی ان پی آر، شمار کودکان سوء تغذیه در افغانستان افزایش یافته، نرخ مواد غذایی بلند رفته و حدود ۹۸ درصد مردم به غذای کافی دسترسی ندارند.

از سوی دیگر ملا عبدالغنی برادر معاون رئیس الوزرای حکومت طالبان هم دیروز جمعه با نشر یک پیام ویدیویی از اداره‌های مدد رسانی خواست که کمک‌ها با نیازمندان در افغانستان را از یاد نبرند.

برنامه جهانی غذا می‌گوید که برای کمک با افغان‌ها در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۲.۶ میلیارد دالر نیاز دارد که به این ترتیب نیازمندی هر ماۀ این موسسه به حدود ۲۲۰ میلیون دالر می‌رسد.